SEARCH

SEARCH BY CITATION

Keywords:

  • fluidized beds;
  • mixing in fluidized beds;
  • particle mixing

Abstract

This paper presents an experimental study in order to establish mixing and segregation conditions of wood sawdust and coal particles in a fluidized bed of sand or alumina particles. Experiments were performed at room temperature under atmospheric pressure. Simple equipment was used to divide the bed into layers and useful results could be obtained in a short period of time. The influence of fluidization velocity, time of an experiment, size and concentration of sawdust or coal particles was investigated.

Uniformity of mixing was found to increase with an increase in the fluidization velocity. For u/umf less than 2.5, strong segregation occurred between sawdust and sand particles.

Determination of good mixing conditions will be useful in gasification studies of sawdust and coal.

On présente dans cet article une étude expérimentale afin d'établir des conditions de mélange et de séparation de particules de sciure de bois et de charbon dans un lit fluidisé de particules de sable ou d'alumine. Des expériences ont été effectuées à la température ambiante et à la pression atmosphérique. On a utilisé un équipement simple pour diviser le lit en couches et des résultats utiles ont pu être obtenus dans un court laps de temps. Les effets de la vitesse de fluidisation, du temps d'expérience, de la taille et de la concentration des particules de sciure de bois et de charbon sont étudiés.

On a trouvé que l'uniformité du mélange augmente avec la vitesse de fluidisation. Pour u/umj inférieur à 2,5, une forte séparation se produit entre les particules de sciure de bois et de sable.

La détermination de bonnes conditions de mélange sera utile dans les études de gazéification avec de la sciure de bois et du charbon.