SEARCH

SEARCH BY CITATION

Keywords:

  • amphibian;
  • hierarchical model;
  • logging;
  • anfibio;
  • modelo jerárquico;
  • tala

Abstract

Forest management often represents a balance between social, economic, and ecological objectives. In the eastern United States, numerous studies have established that terrestrial salamander populations initially decline in abundance following timber harvest, yet the large-scale and long-term consequences are relatively unknown. We used count data from terrestrial survey points to examine the relation between salamander abundance and historic timber harvest while accounting for imperfect detection of individuals. Overall, stream- and terrestrial-breeding salamanders appeared to differ by magnitude of population decline, rate of population recovery, and extent of recolonization from surrounding forest. Specifically, estimated abundance of both species groups was positively associated with stand age and recovery rates were predicted to increase over time for red-legged salamanders (Plethodon shermani) and decrease in stream-breeding species. Abundance of stream-breeding salamanders was predicted to reach a peak by 100 years after timber harvest, and the population growth rate of red-legged salamanders was predicted to undergo a significant increase 100 years after harvest. Estimated abundance of stream-breeding salamanders in young forest stands was also negatively associated with the distance to adjacent forest, a result that suggests immigration has a role in the recovery of these species. Our results indicate that salamander abundance in young forest stands may be only modestly lower than in more mature forest but that full recovery from timber harvest may take a substantial amount of time and that species life history may affect patterns of recovery.

Historia de Vida como un Vaticinador de la Tasa de Recuperación de una Salamandra a la Colecta de Madera en los Bosques del Sur de los Apalaches, E.U.A

Resumen

El manejo de bosques a menudo representa un balance entre los objetivos sociales, económicos y ecológicos. En la parte occidental de los Estados Unidos numerosos estudios han establecido que las poblaciones de salamandras terrestres inicialmente declinan en abundancia siguiendo la colecta de madera, aunque las consecuencias a gran escala y a largo plazo son relativamente desconocidas. Usamos datos de conteo de puntos de sondeo terrestres para examinar la relación entre la abundancia de salamandras y la colecta histórica de madera y respondiendo a la vez a las detecciones imperfectas de individuos. En general, las salamandras con crianza terrestre y en arroyos parecían diferir por magnitud en declinación de población, tasa de recuperación de la población y extensión de la recolonización a partir de bosques vecinos. Específicamente, la abundancia estimada de los grupos de ambas especies fue positivamente asociado con la edad de los árboles y se predijo que las tasas de recuperación incrementarían con el tiempo para las salamandras de patas rojas (Plethodon shermani) y disminuirían para las especies criadas en arroyos. Se predijo que la abundancia de salamandras criadas en arroyos alcanzaría un pico 100 años después de la colecta de madera, y se predijo que la tasa de crecimiento poblacional de la salamandra de patas rojas sufriría un incremento significativo 100 años después de la colecta. La abundancia estimada de salamandras flujo de cría en pequeños rodales forestales también se asoció negativamente con la distancia al bosque adyacente a un resultado que sugiere que la inmigración tiene un papel en la recuperación de estas especies. Nuestros resultados indican que la abundancia de salamandras en bosques jóvenes puede ser solamente modestamente más baja que en bosques más maduros pero que la recuperación total de la colecta de madera puede tomar una cantidad de tiempo sustancial y que la historia de vida de las especies puede afectar los patrones de recuperación.