The Effect of Early Versus Late Onset of Major Motor Epilepsy upon Cognitive-Intellectual Performance

Authors


Abstract

SUMMARY

Performance on the Wechsler Adult Intelligence Scale and Halstead neuropsychological measures were investigated in two groups of adult subjects with major motor epileṕsy of early (0 to 5 yr) and later (17 to 50 yr) onset, and in two groups with early and later onset of brain damage without epilepsy. The two groups with early onset earned poorer scores on most tests than did we two groups with later onset. The findings suggest an adverse effect of cerebral dysfunction of early onset, whether accompanied by major motor seizures or not. Subjects with early onset of major motor seizures scored significantly lower on 9 of 14 measures than subjects in any other group, none of which showed significant intergroup differences in the dependent variables employed. The results support the conclusion that early age of onset of major motor seizures is more apt to result in impairment of mental abilities in adult life than is later onset of seizures or early or late onset of brain damage uncomplicated by epilepsy.

RÉSUMÉ

Chez deux groupes ďépileptiques avec des crises motrices majeures, Ľun B début précoce (entre 0 et 5 ans) et Ľautre à début plus tardif, on a Btudie les performances avec ĽQhelle ďintelligence Wechsler pour adultes et les tests neuropsychologiques de Halstead. Comme contróle, on a étudié deux autres groupes de sujets ayant des lésions cérébrales, sans Bpilepsie, apparues précocement ou tardivement. Les résultats suggérent que Ľatteinte cérébrale précoce a une plus mauvaise signification par rapport aux atteintes cérébrales plus tardives, indépendamment de la présence ou non de crises Bpileptiques majeures. Les sujets avec crises motrices majeures B debut précoce avaient des performances inférieures de façon significative sur 9 des 14 tests par rapport aux sujets des autres groupes qui ne montraient pas entre eux des diff6rences significatives. Ces résultats nous amènent aux conclusion suivantes: le début précoce des crises motrices majeures produit un déficit mental bien plus important que celui secondaire à des crises majeures à début plus tardif ou à des lésions cérébrales non épileptogènes précoces ou tardives.

RESUMEN

Se han estudiado 10s resuludos alcanzados en la escala de Wechsler para inteligencia del adulto y en el test neuropsicolcjgico de Halstead en dos grupos de individuous adultos con epilepsía generalizada de comienzo precoz (0 a 5 an̄os) y tardío (17 a 50 an̄os) y también en dos grupos con dan̄o cerebral precoz y tardio per0 sin epilepsfa. Los dos grupos de comienzo precoz alcanzaron resultados mucho más pobres que los enfermos de 10s dos grupos de comienzo tardío. Estos datos sugieren que la disfuncicón cerebral de comienzo precoz, con o sin epilepsía, ejerce un efecto contraproducente sobre las funciones cerebrales mencionadas. Los enfermos con ataques generalizados precoces consiguieron resultados significativamente más bajos, en 9 de 10s 14 test aplicados, que los enfermos de cualquiera de los otros grupos, sinque btos mostraran diferencias entre sí. Ektosresultados indican que la aparición precoz deataques generalizados puede conducir a alteracionesde las funciones mentales en la edadadulta con más probabdidades que lo peudenhacer el comienzo tardío de los ataques o la aparición precoz o tardía de dan̄o cerebral sinepílepsía

ZUSAMMENFASSUNG

Der Wechsler-Intelligenz-Test für Erwachseneund die Halstead neuropsychologischenMasse wurden bei zwei Gruppen Erwachsenermit Grand-Mal-Epilepsie untersucht, deren Anfiille innerhalb der ersten 6Lebensjahre bzw. zwischen 17 und 50 Jahrenbegonnen haben. Gegenuber gestellt wurdenzwei Gruppen mit frühzeitigem bzw. spätemEnsetzen einer cerebralen Scäkidigung ohneEpilepsie. Bei de Gruppen mit frühem Krankheitsbeginnhatten schlechtere Ergebnisse inden meisten Tests als die beiden Gruppen mit spätem Krankheitsbeginn. Die Ergebnisse lassenvermuten, dass eine Funktionsstörung, die dasCerebrum in frühen, Lebensjahren trifft negativeAuswirkungen hat gleichgültig ob sie durchgrosse Anfälle kompliziert ist oder nicht. Patienten deren grosse Anfälle in frühemLebensalter begonnen haben zeigen signifikantniedrigere Ergebnisse bei 9 von 14 Untersuchungengegenüber Patienten in jeder anderenGruppe, von denen keine in den abhängigenVariablen signifikante Unterschiede zwischenden Gruppen aufwies. Die Ekgebnisse stutzendie Folgerung, dass der Beginn grosser Anfiilleim friihen Lebensalter eher eine Störung dergeistigen F-keiten bei Erwachsenen zurFolge hat als das bei spatem Einsetzen der Anfülle der Fall ist. Auch eine früher oder This research was supported by Nationalspater einsetzende Hirnschiidigung ohne nach folgende Epilepsie zeigt günstigere Ergenbisse.

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